En el text de comunicació oral, escrita i digital, “L’art de saber escoltar”, s'hi destaquen com a idees principals:
-D’una banda la diferenciació entre escoltar i sentir.
-Requisits per saber escoltar.
-Educar per escoltar
Sentir és un acte involuntari i natural sense intencionalitat, en canvi escoltar implica un desig previ de conèixer allò que no sabem o bé ens pot ser beneficiós.
Per altra banda, s'extrau la importància d’una predisposició de voler escoltar i seleccionar la informació més adient, tot i que les nostres intuïcions no sempre són encertades.
Pel que fa a l’acció educativa sobre l’esolta, s’hauria d’ensenyar a escoltar enlloc de donar-li prioritat a l’art de parlar, ja que d’aquesta manera transmetem als infants valors com la receptivitat i empatia que a la llarga es van perdent.
Com a conclusió final, l’escolta requereix necessàriament la dualitat que suposa el fet d’escoltar i ser escoltat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada