Bon dia!






Benvinguts al meu bloc. Per començar, vull fer-vos una descripció personal. Em dic Leire i visc a El Masnou, tinc 18 anys i vaig fer el batxillerat social. Estic començant la carrera d'educació infantil i l'he escollit ja que treballo amb nens de 5 a 8 anys fent de professora de violí. En un futur, m'agradaria ser una bona professora amb experiència i amb coneixements.



En aquest bloc publicaré diferents tipus de documents o webs, com per exemple exercicis de l'aula, espais webs, reflexions sobre el propi procés d'aprenentatge, etc.





Gràcies per visitar el bloc































diumenge, 19 de setembre del 2010

La panera dels tresors

A classe de plàstica vàrem veure un vídeo que parlava sobre què era la panera dels tresors i en què consistia. Aquest és un joc adreçat als infants de 6 a 12 mesos. Consisteix en omplir una panera de vímet, amb 60 objectes com a mínim, escollits pel professorat, de fusta, pell, cartró, ceràmica, etc. per a experimentar, estimular i desenvolupar els sentits dels nens. La panera ha d'estar a sobre d'una catifa per a que els infants no es puguin fer mal.



Els nens busquen i seleccionen els objectes que més els interessa, i a partir d'aquí comencen a posar en marxa el seu organisme i els seus sentits amb aquesta activitat.

El primer pas que dóna l’infant és explorar amb les mans, després amb la boca i al final agita tots els objectes, inclús s'imiten i experimenten entre ells. Aquesta imitació i repetició d'actes arriba a ser una font d'aprenentatge per a ells.

Gràcies a aquest conegut joc els nens aconsegueixen conèixer més del món exterior. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada