Bon dia!






Benvinguts al meu bloc. Per començar, vull fer-vos una descripció personal. Em dic Leire i visc a El Masnou, tinc 18 anys i vaig fer el batxillerat social. Estic començant la carrera d'educació infantil i l'he escollit ja que treballo amb nens de 5 a 8 anys fent de professora de violí. En un futur, m'agradaria ser una bona professora amb experiència i amb coneixements.



En aquest bloc publicaré diferents tipus de documents o webs, com per exemple exercicis de l'aula, espais webs, reflexions sobre el propi procés d'aprenentatge, etc.





Gràcies per visitar el bloc































dimecres, 5 de gener del 2011

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador

L’ordinador pot tenir diferents papers en l’aprenentatge i aquests són:

-          Metàfora tutorial: En aquesta metàfora l’ordinador utilitza el model tradicional d’ensenyament-aprenentatge, tutoritza el procés d’aprenentatge realitzat per l’estudiant. L’ interacció es pot donar entre un alumne i un ordinador: l'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua. Un exemple són els tutorials del youtube.

-          Metàfora de la construcció: En aquest model,  l’alumne és qui controla la màquina i el professor quedaria en un segon pla. Un exemple és el Winlogo.

-          Metàfora de laboratori: En aquesta metàfora l’ordinador funciona com un simulador que permet un aprenentatge per descoberta semblant al que es produeix en els micromons de Papert. Són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. Un exemples és la Doctora xinxeta.

-          Metàfora de la caixa d’eines: En aquest model, l’ordinador actua com a una eina per tal de gestionar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. Un exemples és el Prezi.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada