L’ordinador pot tenir diferents papers en l’aprenentatge i aquests són:
- Metàfora tutorial: En aquesta metàfora l’ordinador utilitza el model tradicional d’ensenyament-aprenentatge, tutoritza el procés d’aprenentatge realitzat per l’estudiant. L’ interacció es pot donar entre un alumne i un ordinador: l'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua. Un exemple són els tutorials del youtube.
- Metàfora de la construcció: En aquest model, l’alumne és qui controla la màquina i el professor quedaria en un segon pla. Un exemple és el Winlogo.
- Metàfora de laboratori: En aquesta metàfora l’ordinador funciona com un simulador que permet un aprenentatge per descoberta semblant al que es produeix en els micromons de Papert. Són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous. Un exemples és la Doctora xinxeta.
- Metàfora de la caixa d’eines: En aquest model, l’ordinador actua com a una eina per tal de gestionar la informació i emprar eines de suport a la comunicació. Un exemples és el Prezi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada